Som alle lag og foreninger er Sannidal Historielag også avhengig av inntekter for blant annet å kunne utgi hele 3 utgaver av Arven hvert. Gjennom grasrotandelen har lokale lag og foreninger mulighet til å motta spillermidler.

For å kunne motta midler fra Grasrotandelen, må laget eller foreningen være registrert i Frivillighetsregistret, som er en del av Brønnøysundregistrene, og godkjent som grasrotmottaker.

Sannidal Historielag er nå registrert i dette registeret og vi anbefaler alle som tipper om å knytte spillerkortet sitt til Sannidal Historielag. Dette er meget enkelt, neste gang dere tipper f.eks lotto eller fotball ber dere komisjonæren om å knytte spillerkortet deres til Sannidal Historielag. Når man har gjort dette trenger man aldri tenke mer på dette. Oppfordre gjerne alle dere kjenner til å gjøre det samme.

Hele 7 % av det dere spiller for går tilbake til det laget eller foreningen dere har knyttet spillerkortet til. Spillene som er inkludert i denne ordningen er : Lotto, Vikinglotto, Keno, Joker, Tipping, Oddsen.

Ved å klikke på vedlagte link kan dere til enhver tid se hvor mange personer som har registrert Sannidal Historielag som sin mottaker av grasrotandelen. Her kan man også se hvor mange penger laget har mottatt: